Από τον κο Στέλιο Καρανάσιο λάβαμε το παρακάτω email σε απάντηση της επιστολής του Δημ. Η. Τσάκαλου, το οποίο δημοσιεύεται στα Επώνυμα.
Φίλε Δημήτρη, διάβασα με μεγάλη προσοχή την επιστολή που έστειλες στην ιστοσελίδα του χωριού μας.
Βέβαια, θα προτιμούσα, στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, να συζητάμε για άλλα πιο σοβαρά και σπουδαία πράγματα, όπως π.χ. ποιοι, πώς και γιατί μας έφτασαν στην πλήρη καταστροφή και τι πρέπει να κάνουμε για να βγούμε απ’ τ’ αδιέξοδο. Ίσως στο προσεχές μέλλον να συζητήσουμε και γι’ αυτά. Αισθάνομαι ότι με την επιστολή σου είπες τη μισή αλήθεια και στο χωριό οφείλεις την υπόλοιπη μισή( αν τη γνωρίζεις φυσικά) και αυτό για τους παρακάτω λόγους:
- Επιτέλους συζητάμε μαζί σου γι’ αυτό το πολύ καυτό θέμα και ελπίζω να χυθεί άπλετο φως σε όλη αυτή την ιστορία που ταλανίζει το χωριό μας. Γνωρίζεις πολύ καλύτερα από εμένα, φίλε μου, ότι η ανωνυμία σε παλιότερες εποχές που «όλα τα ‘σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά» ήταν μια πράξη επιβεβλημένη εκ των πραγμάτων, γιατί δεν γινόταν διαφορετικά. Χάρη σε εκείνη την ανωνυμία ο λαός μας μπόρεσε να εκφραστεί αλληγορικά και μεταφορικά, μέσω των περίφημων δημοτικών τραγουδιών, να οργανώσει τον αγώνα του και να αποκτήσει την πολυπόθητη ελευθεριά του. Σήμερα που δεν υπάρχει ο τύραννος και ο καθένας μπορεί να στοχάζεται και να συλλογάται ελεύθερα και το κυριότερο στη μικρή μας περιοχή που γνωριζόμαστε πάρα πολύ καλά, αδυνατώ να κατανοήσω τι νόημα και τι σκοπό έχουν η ανωνυμία και οι μάσκες.
- Θα ξεκινήσω από το τέλος της επιστολής σου όπου καθαρά και ξάστερα αναφέρεις και χαρακτηρίζεις τον πρόεδρο του συλλόγου μας, τον Παντελή, (με τα λάθη του και τις αδυναμίες που έχει και αυτός σαν άνθρωπος, θα πρόσθετα εγώ) σαν έναν από τους πλέον τίμιους και ανιδιοτελείς συγχωριανούς μας, (θέση με την οποία συμφωνώ και εγώ απολύτως), καθώς και το γεγονός που καταδίκασες ανοιχτά και καθαρά «τα ανώνυμα διαδικτυακά αρνητικά σχόλια» κατά έντιμων συγχωριανών μας, κατά του Διοικητικού Συμβουλίου του συλλόγου και κατά της διαχείρισης του συλλόγου(οικονομικής και μη). Σε τιμά ιδιαίτερα αυτή η ξεκάθαρη τοποθέτηση. Σε αυτό το σημείο θέλω να σταθώ και να πω δυο λόγια.
- Ο Παντελής και ο σύλλογος(σαν νομική υπόσταση), εδώ και μια πενταετία περίπου και τελευταία το Δ.Σ. μαζί με όλο το χωριό, δέχονταν και δέχτηκαν αισχρή, άνανδρη, κακόβουλη και ύπουλη επίθεση όχι γενικά από το διαδίκτυο ανά την Ελλάδα, αλλά από το συγκεκριμένο και γνωστό μπλοκ της περιοχής μας με το όνομα Τρυποφράκτης. Και τι δεν είπε ο Τρυποφράκτης για τον Παντελή, (που ο Παντελής σε τελική ανάλυση δεν ήταν κάποιο τυχαίο όνομα του χωριού μας), αλλά εκπροσωπούσε και εκπροσωπεί όλο το χωριό, άσχετα τι γνώμη έχει ο καθένας για το πρόσωπό του. Απειλήθηκε με ξύλο, ότι θέλει να πάρει το παγκάρι της εκκλησίας, ότι φτιάχνει γήπεδο για να παίζουν οι αρκούδες με τις αλεπούδες, ότι ζητάει και πιέζει τους χωριανούς να δίνουν χρήματα, ότι παίρνει ενοίκια από τη Λογγά, ότι είναι «μεγάλος λήσταρχος, σατράπης και απατεώνας», ότι, ότι, αμέτρητα ότι και οτιδήποτε ήθελαν και φαντάζονταν τα αρρωστημένα μυαλά του τρυποφράκτη και της παρέας του. Και αφού είδαν ότι ο Παντελής δε μασάει, δε λυγάει, δε γονατίζει, παραμένει άτρωτος σαν άλλος Αχιλλέας στις λάσπες και τις συκοφαντίες, τότε το τελευταίο διάστημα στράφηκαν στο χωριό και τους ανθρώπους του, ότι δηλαδή το μισό ή και ολόκληρο το χωριό κλέβει και τρώει τσάμπα κλπ κλπ.
- Το ερωτήματα, φίλε Δημήτρη, είναι πολλά και έρχονται από μόνα τους. Γιατί όλα αυτά τα χρόνια που αναίτια και άνανδρα κατηγορούνταν ο πρόεδρος του συλλόγου εσύ δεν πήρες θέση; Γιατί ούτε μια φορά δεν έστειλες επιστολή διαμαρτυρίας για όλη αυτή τη λάσπη και τη συκοφαντία; Γιατί δεν καταδίκασες ανοιχτά τον τρυποφράκτη, το διαχειριστή του και την ομάδα τρυποφράκτη; Ξέρεις ή δεν ξέρεις τελικά ποιος είναι ο τρυποφράκτης και η ομάδα του; Και γιατί δεχόσουν εσύ όλα αυτά τα χρόνια μια ανώνυμη ομάδα που φορώντας κουκούλες, μάσκες και προβιές, χωρίς πρόσωπο, χωρίς υπόσταση και νομικό έρεισμα, να βυσσοδομεί ασύστολα και διαρκώς εναντίον του χωριού σου και των κατοίκων του; Πριν λίγα χρόνια υπήρξες γραμματέας του συλλόγου. Και εσύ έτρωγες και έπινες τσάμπα, Τάκη, όπως το μισό χωριό; Γιατί σιωπούσες όλο αυτό το διάστημα που γίνονταν και γίνεται προσπάθεια να διαλυθεί και να διχαστεί το χωριό και μιλάς τώρα που έφτασε ο κόμπος στο χτένι και αφού προηγήθηκαν οι επιστολές των αγανακτισμένων και αηδιασμένων συγχωριανών μας; Πώς ανέχτηκες όλο αυτό το διάστημα, αυτό το απίστευτο και απίθανο κατιναριό, την υποβάθμιση της ποιότητας των σχέσεων των συγχωριανών μας και τη μετατροπή του χωριού μας σε ελεεινό και τρισάθλιο πρωινάδικο με τα σαχλά και γελοία κουτσομπολιά; Δεν έβλεπες, δε γνώριζες, δεν ήξερες την αόρατη ομάδα, τον απίθανο αυτό θίασο των ανωνύμων που κρυμμένοι στην ανωνυμία τους και στην κουκούλα τους έριχναν λάσπη και ψεύδη για να διαλύσουν και να σκορπίσουν το χωριό; Δεν ήξερες τίποτα για το φόνο και για το κατά συρροή και εξακολούθηση έγκλημα εις βάρος του χωριού μας;
- Ενώ η μισή σου επιστολή είναι ξεκάθαρη η άλλη μισή σου, μου θυμίζει διφορούμενο χρησμό της Πυθίας με πολλαπλές ερμηνείες. Έτσι τουλάχιστον την καταλαβαίνω εγώ. Αδυνατώ να κατανοήσω τι εννοείς με τα πισώπλατα μαχαιρώματα και ποιοι είναι αυτοί που τα κάνουν, καθώς και τις ύβρεις και τη διασπορά ψευδών σχολίων κατά συγχωριανών μας. Εγώ έχω μάθει να πορεύομαι διαφορετικά, λεβέντικα, αντρίκια και παλικαρίσια. Το παρασκήνιο, τα μισόλογα οι ανωνυμίες, οι ίντριγκες και η πολιτική του Αλή Πασά δεν με εκφράζουν. Αδυνατώ να κατανοήσω το πώς «οι ανώνυμοι θα αποκαλυφτούν μόνοι τους και το ποιοι είναι αυτοί που θα τους σταματήσουν, όπως και αυτούς που δημιουργούν ενόχους». Ερώτημα: Ποιοι είναι όλοι αυτοί που σκέπτονται, που πράττουν και λειτουργούν έτσι; Και κατ’ επέκταση πώς και γιατί φτάσαμε σε αυτή την εκφυλιστική και αρρωστημένη κατάσταση; που σίγουρα κανέναν δεν τιμά, σε κανέναν δεν αρμόζει και δε συνάδει με τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής μας;
- Αν πραγματικά ισχύουν όλα αυτά που γράφεις, φίλε Δημήτρη, εγώ προσωπικά, το Δ.Σ. του συλλόγου και πιστεύω και ολόκληρο το χωριό δεν φέρνουμε απολύτως καμιά ευθύνη για τον απλούστατο λόγο επειδή λειτουργούμε και πράττουμε σε πλήρη διαφάνεια, σε πλήρη δημοκρατία στο άπλετο και πλούσιο φως και ποτέ μας δεν μαχαιρώσαμε κανέναν πισώπλατα και ανώνυμα. Οτιδήποτε ειπώθηκε, καλό ή κακό, ειπώθηκε στις γενικές συνελεύσεις και εκεί λύθηκαν και εκεί έμειναν τα πάντα. Λέγαμε και λέμε τη γνώμη μας δημόσια, ανοιχτά και επώνυμα και ουδέποτε συκοφαντήσαμε κάποιον συγχωριανό μας. Ο σύλλογος έχει νομική υπόσταση, θεσμικό ρόλο και το κυριότερο ξεκάθαρους στόχους και σκοπούς που αποβλέπουν στο γενικό καλό. Για αυτά τα εκφυλιστικά φαινόμενα που εσύ αναφέρεις, να αναζητήσεις τον αίτιο αλλού. Στα σκοτεινά, κατασκότεινα, μουχλιασμένα και αραχνιασμένα υπόγεια που διαμένουν «κάποιοι ελάχιστοι», που φοράνε κουκούλες, μάσκες και προβιές και αυτοαποκαλούνται ανώνυμοι, εραστές του παρασκηνίου ή όπως αλλιώς θέλουν και φοβούνται και τρέμουν τον ήλιο, το φως και την αλήθεια. Σε αυτούς λοιπόν να απευθυνθείς και από αυτούς να ζητήσεις εξηγήσεις και όχι από εμάς, επειδή αυτοί συκοφάντησαν, λασπολόγησαν και προέβησαν σε πισώπλατα μαχαιρώματα. Αυτοί, όχι εμείς. Εμείς, σαν σύλλογος και χωριό και πρωτίστως ο πρόεδρος του συλλόγου( όπως είναι υποχρεωμένος απ’ το καταστατικό άλλωστε), τη δουλειά μας προσπαθούσαμε να κάνουμε και από πάνω είχαμε και τον τρυποφράκτη να λασπολογεί, να βρίζει και να απειλεί ότι θα μας δείρει κιόλας. Δηλαδή θα βγούμε και κατηγορούμενοι κιόλας; Για έλα εσύ στη θέση του Παντελή και με αυτές τις συνθήκες πώς θα μπορέσεις να λειτουργήσεις; Γιατί, αν ερμήνευσα καλά την επιστολή σου, αντιλαμβάνομαι, ότι ζητάς να απολογηθούμε κιόλας για τη νοσηρή και αρρωστημένη κατάσταση που δημιούργησαν άλλοι.
- Είναι πολύ λογικό, φίλε μου, όταν εμφανίζονται κάποιοι ανώνυμοι από το πουθενά και συκοφαντούν ένα ολόκληρο χωριό, τότε είναι πολύ φυσικό και δίκαιο ολόκληρο το χωριό να ψάχνει να βρει τους συκοφάντες και τους λασπολόγους. Όλοι οι άνθρωποι του χωριού ψάχνουν, φαντάζονται, υποθέτουν, εικάζουν, πιθανολογούν και μαντεύουν για αυτά τα απίθανα φαντάσματα, (γιατί την σήμερον ημέραν κλείσαν και τα μαντεία και ο κόσμος τα έχει χαμένα και πώς να ανακαλύψει τον τρυποφράκτη;) και ναι, κάποιοι μπορεί «να στοχοποιούνται, να διαπομπεύονται και να υβρίζονται» άδικα και χωρίς λόγο, πράγμα για μένα πολύ φυσιολογικό, αφού άλλοι τους έδωσαν το δικαίωμα, την αφορμή και την αιτία. Άρα, θέλω να πιστεύω(και δεν ξέρω αν σωστά ή λάθος πιστεύω), ότι είναι οι ανώνυμοι η γεννησιουργός αιτία όλου αυτού του νοσηρού κλίματος που εσύ αναφέρεις. Και θέλω να πιστεύω, ότι όσο θα συνεχίζεται αυτή η τακτική από την πλευρά των ανωνύμων, αυτή η νοσηρή και αρρωστημένη κατάσταση θα παραμένει και θα διαιωνίζεται, σε βάρος φυσικά των συγχωριανών μας και του χωριού μας με ό, τι αυτό συνεπάγεται.
Σε χαιρετώ φιλικά και καλή αντάμωση στις εκδηλώσεις του συλλόγου για περισσότερη συζήτηση και κουβέντα.
Στέλιος Καρανάσιος